کد مطلب:321327 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:116

استدلال به اینکه نداء الهی از اورشلیم است
گفته است و اما بشارت ارتفاء نداء الهی از اراضی مقدسه كه بر شام باشد و در توریة و انجیل چنانچه ذكر شد به ام اورشلیم و كرمل و صیون و نهر اردن و جلیل و ارض یهود و ارض اسرائیل و ارض نفتالی و اورشلیم جدیده نامیده شده هیجده بلده و مدینه است كه به این اسامی موسوم است مثل فارس كه اسم مملكتی است و كذلك عراق و در اخبار نبوی از طریق عامه از تواتر گذشته است بدیهی شده
كه جنت در آخر الزمان در برشام ظاهر می شود و تصریحات آیات قرآنیه و تلویحات كلمات ربانیه و اخبار مأثوره و دلائل اخری كه ملاحظه شود از طریق خاصه هم به حد تواتر كه مورث یقین است می رسد و در آثار ائمه اطهار به اسم وادی السلام مذكور و مأثور است قبور من والاه قبره و حقیقت وادی السلام مقر قبور احیاء و رجعت ایشان است در سوره ی مباركه حشر در تفسیر هو الذی اخرج الذین كفروا من اهل الكتاب معصوم می فرماید چنان كه در بدو اسلام كفار را كوچانیدند از اطراف مدینه ی منوره و رفتند در برشام رجعت هم در برشام ظاهر می شود و اول الحشر فرمودند برشام است عرض شد كجای برشام فرمودند عند صخرة بیت المقدس و فی عصمة الرجعة نقلا عن الأكمال فی خطبة امیرالمؤمنین (ع) الی ان قال و لعن اخر هذه الأمة اولها الی ان قال الرجا الرجا العجل العجل خیر المساكن یومئذ بیت المقدس لیاتین زمان علی الناس یتمنی احدهم شبرا منه الی ان یقول ذلك بعد طلوع الشمس من مغربها عند ذلك ترفع التوبة فلا توبة تقبل و لا عمل یرفع و لا ینفع نفسا ایمانها لم تكن آمنت من قبل عن القمی قال الزجرة النفخة الثانیة فی الصور و الساهرة موضع بالشام عند بیت المقدس سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی باركنا حوله لنریه من آیاتنا انه هو السمیع العلیم تلویح این آیه ی مباركه هزار مرتبه ابلغ از تصریح است و كل من فی السموات و الأرض را كافی است لو ان الناس ببصر الحقیقة فی ظهورات مظاهر النور ینظرون و یفسرون الكتاب بما یتعقلون لا بما تأمرهم اهواؤهم و یتوهمون چه كه بشارت فرموده كه نیز حجاز بعد از غروب كه حقیقت لیل است از افقل حول مسجد اقصا كه مبارك فرمودیم حول آن مكان را طلوع می فرماید در هر حال حول مسجد اقصی مبارك است تا بنمایانیم او را از آیات خودمان و ایة ایة اعلی من ایة و ابعثه اللهم مقاما محمودا یغبطه به الأولون و الأخرون و ایة ایة انور من ایة انه هو السمیع العلیم سنریهم اتاتنا فی الأفاق و فی انفسهم حتی یتبین لهم انه الحق و الملك یومئذ لله نفرموده همیشه با آن كه همیشه مالك الملك بوده و هست پس یومئذ اختصاص به ظهور او دارد در مظهر ظهورش یا قوم ادخلوا الأرض المقدسة التی كتب الله لكم و نجیناه و لوطا الی الأرض التی باركنا فیها علی العالمین و لسلیمان الریح عاصفة تجری بامره الی الارض التی باركنا فیها اذ ناداه ربه بالواد المقدس طوی و لذلك امر الله الكیم بخطابه العظیم فاخلع نعلیك انك بالواد المقدس طوی عن النبی (ص) طوبی لمن رای عكه طوبی لمن بات فی عكه و عنه صلی الله علیه و آله و سلم من رای عكه حط ذنوبه و قال الشاعر رؤیة عكه من بلاد الشام تكفر الذنوب و الاثام در هر حال وادی ایمن وادی مقدس بقعه ی مباركه حول مسجد
اقصی است و جبل یتناوزیتا و سینا اطراف مدینه مباركه عكا است و اول طلوع ان نیر افاق از افق عراق بوده چنان چه می فرماید و الله یدعوا الی دارالسلام و لم دارالسلام عند ربهم و هو ولیهم بما كانوا یعملون و در بیان طلوع ان نیرا مكان را از طهران فرموده و آن را ارض مقدسه فرموده و اشاره به طلوع نیر الاحدیة فیها و در بعضی بیانات هم ذكر دارالسلام فرموده و در بعضی آیات هم به لفظ سر ذكر فرموده كه مطابق است عددا با ادرنه و در بعضی بیانات هم او ادنی فرموده اشاره به الم علبت الروم فی ادنی الأرض و هم من بعد غلبهم سیغلبون و ادنی الارض ادرنه است و حقیقه غلبه به ظهور صاحب ظهور است و در بعضی آیات هم ارض عما فرموده كه با عكا عددا مطابق است و تطبیق عددی در بیانات صاحب بیان و اقمار طالعه فرقان بسیار است.